Dlaczego reklama w sieci opłaca się bardziej?

Każdego roku przybywa podmiotów biznesowych i nie tylko, które korzystają z internetu pod kątem promowania swoich towarów, usług czy idei. Potencjał w tym zakresie jest naprawdę ogromny i warto to wyraźnie podkreślić. Internet jest medium, które szalenie dynamicznie się rozwija i w gruncie rzeczy trudno w tym momencie określić, gdzie i w ogóle znajdują się jego granice. To efekt tego, że w gruncie rzeczy technologia nieustannie idzie naprzód, a ta jest dziś w niemałym stopniu powiązana z internetem, zwłaszcza gdy mówimy o komunikacji, przekazie treści i wykorzystaniu urządzeń mobilnych. Fakt, że każdy ma w swojej kieszeni mały multimedialny kombajn w postaci smartfona (niekoniecznie drogiego i flagowego)ma tu spore znaczenie.

Należy bowiem zaznaczyć, że wiele reklam online jest dziś „konsumowanych” właśnie w smartfonach. Media społecznościowe, na czele z Facebookiem czy Instagramem, są dziś w największym stopniu wykorzystywane do reklamowania rozmaitych produktów i usług. Można to robić łatwo i tanio, dlatego korzysta z tego coraz więcej firm, a gotowe narzędzia do skutecznego targetowania zdecydowanie zwiększają zainteresowanie takimi rozwiązaniami. Za tym szalonym rozwojem marketingu online idzie rzecz jasna wiele innych zjawisk. Jednym z nich jest stopniowy spadek znaczenia reklamy tradycyjnej, choć wciąż jest ona popularna, zwłaszcza wśród większych podmiotów.

Koszty emisji spotów reklamowych w stacji telewizyjnej w prime time są tak duże, że mogą sobie na to pozwolić tylko najwięksi gracze. Część z nich jednak rezygnuje. Efektywna kampania w sieci może praktycznie nic nie kosztować! Zamiast inwestować w najdroższe formy reklamy, bardziej opłaca im się skoncentrować na mediach internetowych, kampaniach wirusowych czy e-PR. Takie działania są mniej efektowne i nie wywołują zawsze widocznego rezonansu, jednakże po pewnym czasie okazują się naprawdę skuteczne, a przecież to skuteczność jest w reklamie najważniejsza. W przypadku mniejszych firm, gdzie budżety promocyjne są siłą rzeczy ograniczone, postawienie na świat online jest czymś w pełni naturalnym i nie powinno wzbudzać żadnego zaskoczenia.

Środki zaoszczędzone na promocji można zainwestować w rozwój swojej działalności, a pozytywne efekty kampanii online wystarczą, aby powiększać grono klientów. Nawet mały biznes może w niedługim czasie wypromować swoją działalność za pośrednictwem internetu. Bardzo wiele w tym zakresie może zrobić marketing szeptany (z angielska buzz marketing), który może mieć charakter zarówno oddolny, jak i być elementem zaplanowanej i stopniowo realizowanej kampanii. Tu głównym polem oddziaływania znów są media społecznościowe, w których ludzie mogą swobodnie wymieniać się opiniami odnośnie produktów, towarów czy usług. Oferując dobrej jakości rozwiązania, można w całkowicie organiczny sposób pozyskiwać nowych klientów, co można uznać za sytuację absolutnie modelową.