Reklama w sieci rozwija się dynamicznie i wciąż ma przed sobą doskonałe perspektywy. Nie dzieje się tak bez przyczyny. Obserwatorzy świata mediów i reklamy mówią jasno, że w tym momencie punkt ciężkości dość silnie przechylił się w stronę internetu. Oznacza to, że coraz więcej osób jest gotowych całkowicie lub w dużej mierze zrezygnować z tradycyjnych mediów, ponieważ na ekranie komputera czy na wyświetlaczu smartfona mają w zasadzie wszystko, czego potrzebują. Internet jest kapitalnym źródłem wiedzy, jest też sposobem na to, aby swobodnie i zazwyczaj bezpłatnie komunikować się z rodziną i znajomymi bez względu na geograficzne bariery.

Z sieci można się dowiedzieć wszystkiego o bieżących wydarzeniach w kraju i na świecie, a dostępne relacje i analizy są często znacznie rzetelniejsze niż te, które serwuje telewizja czy prasa drukowana. W kontekście reklamy internet także stał się nośnikiem wyjątkowo pożądanym. Nawet bez sporej wiedzy i doświadczenia można zaplanować kampanię w sieci, której skuteczność w pozyskiwaniu konsumentów bywa całkiem spora. Bardzo ułatwiają to social media, gdzie istnieją gotowe edytory pozwalające na wykreowanie prostej kampanii o z góry określonym budżecie. Koszt reklamy online jest wręcz symboliczny w porównaniu z tym, ile trzeba zapłacić za najkrótszą reklamę emitowaną w telewizji.

Gdy chodzi o telewizyjny prime time, a więc pasmo najwyższej oglądalności, pozwolić sobie na spot w tych godzinach mogą jedynie finansowe tuzy. Wielki potencjał w reklamie online – naprawdę opłaca się w nią inwestować! Internet jest szalenie demokratyczny i bardzo uniwersalny. Korzystają z niego użytkownicy z różnych przedziałów wiekowych. Osoby starsze, jak i młodsze. Oznacza to, że bez trudu da się spośród internautów wyodrębnić odmienne grupy docelowe, do których mogą być adresowane kampanie reklamowe o dowolnej treści.

Naturalnie największe szanse powodzenia mają te działania, które angażują młodszych odbiorców. Przestrzenią takich kampanii są nie tylko media społecznościowe, ale też portale tematyczne czy horyzontalne, których na medialnym rynku nie brakuje. Z uwagi na fakt, że stopniowo ubywa widzów telewizji czy czytelników gazet, a jednocześnie systematycznie przybywa użytkowników sieci, kampanie online stają się znakomitą okazją, by dotrzeć do zupełnie nowych kręgów konsumenckich. Nie ma zatem nic dziwnego w fakcie, że stopniowo coraz więcej firm inwestuje przede wszystkim w reklamy w sieci. Precyzja docierania z komunikatem jest znacznie lepsza dzięki zaawansowanym algorytmom i mechanizmom targetowania.

Tym samym rośnie prawdopodobieństwo, że konkretni ludzie, do których dotrze przekaz zachowają się dokładnie w oczekiwany sposób – żywo zainteresują się produktem i wydadzą na niego swoje pieniądze.