Chcąc się bez problemów kontaktować z klientami, musimy mieć ich dane. Tak, abyśmy mogli przesłać im materiały marketingowe, czy zadzwonić z najnowszą ofertą. Jednak żeby takie działania były możliwe, musimy na początek mieć pewność, że posiadamy właściwe dane, takie które są poprawne i rzeczywiście pozwolą nam na nawiązanie i utrzymanie tego kontaktu.
Dlatego też, warto wiedzieć, że niezbędne jest sprawdzanie bazy danych firm, tak abyśmy mieli pewność, że wyeliminujemy te dane, które przez pomyłkę zostały błędnie wpisane, te które błędnie wpisano celowo, jak i te, które są efektem działania oszustów. Taka walidacja bazy danych firm może być przeprowadzana automatycznie, jednak musimy wówczas zadbać o dostęp do odpowiednich narzędzi, które pomogą nam ją przeprowadzić.
Dbajmy o czystość bazy danych firm
Im bardziej przejrzysta będą nasze bazy danych firm, im większą będziemy mieli pewność, że znajdują się w nich tylko te dane, które są prawdziwe, tym łatwiej będzie nam powiedzieć, jakie działania powinniśmy podjąć, aby zainteresować naszą ofertą i co więcej, jakiego zysku możemy się spodziewać.
Pamiętajmy, że takie dane są ściągane z różnych źródeł, a to oznacza, że nie zawsze są one kompletne, jak i czasami przez pomyłkę, ktoś mógł podać niewłaściwe informacje. Jeśli będziemy regularnie sprawdzać nasze bazy danych firm, to będziemy mieli pewność, że nie będzie w nich żadnych błędów, które mogłyby zakłócać naszą pracę. Dodatkowo jeszcze musimy mieć świadomość, że takie czyszczenie bazy danych firm musi się odbywać przy wykorzystaniu właściwych sposobów, bo inaczej będą one wyglądały, gdy dane będą pozyskiwane przez call center, a inaczej, gdy przez formularz internetowy.
Warto wiedzieć jak wyglądają nasze bazy danych firm
Koniecznie musimy podkreślić, że już na etapie zbierania danych, możemy zadbać o to, aby błędne wpisy się w nich nie pojawiały. To oznacza, że jeśli korzystamy z formularza internetowego, aby tworzyć bazy danych firm, to możemy tak ustawić jego opcje, aby już na tym etapie, nie można było wpisać błędnych danych. Jednak wiadomo, nie wszystko da się zablokować, zwłaszcza jeśli błąd będzie polegał na wpisaniu niewłaściwej literki czy cyfry.
Wówczas będą potrzebne jeszcze inne rozwiązania, które dadzą nam pewność, że walidacja bazy danych firm zostanie przeprowadzona w odpowiedni sposób i nie będziemy mieli problemów, z późniejszym skontaktowaniem się z klientem. Warto w tym celu korzystać z profesjonalnych narzędzi, które sprawią, że takie sprawdzanie odbędzie się szybko i dokładnie, a co więcej, że przeprowadzane będzie mogło być na bieżąco. Im większy porządek będziemy mieli w takich miejscach jak bazy danych firm, tym większa będzie szansa na to, że szybko i skutecznie uda nam się dotrzeć do klientów z ofertą marketingową.
Dlatego też, kiedy będziemy sprawdzać bazy danych firm, powinniśmy od razu usuwać te firmy, o których mamy niewłaściwe informacje. Oczywiście powinniśmy je sprawdzać, więc jeśli okaże się, że pojawił się błąd ludzki przy wpisywaniu danych, to wystarczy go poprawić i z nich korzystać. Jeśli jednak czyszczenie bazy danych firm wykaże niewłaściwe informacje, które będą całkowicie inne niż być powinny, to musimy uważać, bo może się okazać, że będzie to próba oszustwa.
Jeśli regularnie będzie przeprowadzana walidacja bazy danych firm, to będzie istniała większa pewność, że uda nam się wyeliminować te informacje, które będą nieprawdziwe i mogłyby zaburzać funkcjonowanie naszego przedsiębiorstwa.